Nieuws - Nieuws - Nieuws Nieuws - Nieuws - Nieuws
Zondag 5 mei 2024
De voorganger van vandaag is ds. H. Mast. De liturgie treft u hier.

ER IS GEEN KINDERKERK
Psalmen: De Here is mijn herder
Vandaag lezen we Psalm 23: een lied waarin God wordt beschreven als een herder.

COLLECTEN
De 1e collecte tijdens de dienst is bestemd voor de DIACONIE
De 2e collecte tijdens de dienst is bestemd voor de KERK

COLLECTE VIA DE BANK
U kunt uw bijdrage voor de INSTANDHOUDING VAN HET KERKELIJKWERK overmaken op: NL19INGB 000 067 1500 t.n.v. Prot. gemeente Alexanderkerk.
Uw bijdrage voor de DIACONIE kunt u overmaken opNL 47 INGB 000 062 8704 t.n.v. Diaconie Alexanderkerk

AFWEZIG
Van 9 tot en met 12 mei geniet ik van een korte vakantie. Voor dringende zaken kunt u terecht bij ds. Mirjam Visser-Fuchs of bij de pastorale meldpunten.
Annemieke Bosman

WORKSHOP CREATIEF SCHRIJVEN
WOENSDAG 15 MEI 19.30 UUR
Onder leiding van Jan de Bas maken de deelnemers gedichten over het thema Troost.
Jan de Bas is een veelgelezen Rotterdamse dichter/schrijver die uitstekend in staat is om mensen in staat te stellen hun gedachten prachtig onder woorden te brengen met behulp van zeer gevarieerde werkvormen. Na afloop maken we van de gemaakte gedichten mooie afdrukken. Die krijgen allemaal een plaats in de tentoonstelling die speciaal daarvoor wordt ingericht op eerste Pinksterdag.
Deelname aan deze workshop is gratis.

WORKSHOP SCHILDEREN
ZATERDAG 18 MEI 14.00 UUR
Onder de bezielende leiding van Kees de Jong, die ondertussen onze vaste 'huisschilder' is gaan we schilderen over het thema Troost. Alle doeken komen te hangen in de tentoonstelling met Pinksteren.
Deelname aan deze workshop kost € 15.00

JOB – LEVEN ZONDER OPLOSSING
Volgende week beginnen de gespreksavonden over het boek Job – Leven zonder oplossing.
Woensdag 15 mei, 5 juni en 26 juni.
TIJD: 19:30-20:45 uur.
Meer info en aanmelden bij Mirjam Visser-Fuchs
predikant@alexanderkerk.com)

TRAINING PASTORAAT
Voor mensen die in onze gemeente bezoekwerk (willen) doen, bieden we vier avonden aan over pastoraat:
Wanneer: dinsdag 7 mei, dinsdag 28 mei, donderdag 13 juni.
TIJD: 19:30 uur tot 20:45 uur (inloop 19:15 uur).
Meer informatie en aanmelden bij:
Annemieke Bosman kerkelijkwerker@alexanderkerk.com) of Mirjam Visser-Fuchs predikant@alexanderkerk.com)

FEEST VAN DE GEEST
De organisatie van het Feest van de Geest in de regio is ter ziele, maar wij gaan als Alexanderkerk alleen door: we organiseren ons eigen feest van de geest, zij het op kleine schaal. Dit jaar is het thema van het Feest van de Geest: Troost, bemoediging bij verdriet. Dit thema staat centraal in de kerkdiensten van 12 en 19 mei en we willen ook een tentoonstelling maken over dit mooie onderwerp. Maar daarvoor hebben we uw hulp nodig. We vragen u een voorwerp mee te nemen waardoor u getroost wordt: een foto, een gebruiksvoorwerp, muziek, een beeld, een schilderij, een lied, een Bijbeltekst en ga zo maar door. U kunt dat inleveren in de dienst van 12 mei of kort daarna. Als het maar op tijd is voor de tentoonstelling die we op 18 mei willen inrichten in de hal van de Alexanderkerk. Uiteraard is het van belang uw naam erop te vermelden, zodat u het ook weer terugkrijgt. Maar we zouden ook graag weten waarom het meegebrachte voorwerp zo troostrijk voor u is. Wilt u daarom het verhaal erachter kort opschrijven in een klein kader, zodat we dat in de tentoonstelling kunnen laten zien?
Wij hopen op veel reacties, zodat we een hele mooie tentoonstelling kunnen maken. Alvast bedankt voor uw bijdrage!

Afbeelding van Sabine van Erp via Pixabay

BOODSCHAPPEN SPAREN IN MEI
Heel hartelijk dank voor al de pakken ontbijtkoek die we hebben ontvangen. Erg fijn dat u zo trouw elke maand voor ons spaart.  Deze ontbijtkoek wordt in mei uitgedeeld. Alle ontvangers zijn hier erg dankbaar voor en zullen hier lekker van smullen. In de MAAND MEI willen wij u vragen om grote of kleine blikken of potten groente mee te brengen, alle soorten zijn welkom. In de maand juni zullen alle deelnemer van de brooddeling en van de tassen van VMK hier iets van krijgen. U kunt uw boodschap inleveren op dinsdag ochtend bij het ‘open huis’ of op woensdagmiddag , dan zijn we altijd aanwezig van 14.30 tot 16 uur, maar u kunt het ook op zondag voor de kerkdienst in de klaarstaande mand doen.
Wilt u meedoen maar kan u het zelf niet regelen of brengen, zoek dan gerust contact met Carmen, Leen of Loes en Zij zullen dan regelen dat het in de kerk komt.
Hartelijk dank !

VOLGENDE KERKDIENST
Zondag 12 mei  2024 aanvang 09.30 uur, is er weer een kerkdienst. Voorganger is dan dhr. J. Bos, kerkelijk werker. De organist is Bas Koster.
Het is een zangdienst, dus er wordt veel gezongen. WE BEGINNEN AL 10 VOOR HALF TIEN!

Om privacyredenen wordt niet de volledige Nieuwsbrief op de website geplaatst. Wilt u de Nieuwsbrief in uw mailbox ontvangen? Klik dan hier om uw gegevens in te vullen.